Головна » 2020 » Червень » 9 » «Карпати» не здаються
10:31 PM
«Карпати» не здаються

Кажуть, що мопед «Карпати» в наші дні раритет, і його можна знайти хіба що серед мотлоху в старому гаражі. Вам може заперечити керівник мотогуртка Глибоцького БТДЮ Ткачук Василь Филимонович: «Для когось це мотлох,хтось згадує, а у когось вони і надалі "живі" і дають початок історії нових мотогонів!!!»

А що Вам відомо про «Карпати»?

Автомобіль для радянської людини - майже нездійсненна мрія. Дефіцитна і дорога. Мотоцикл - теж недешево. А ось мопед в самий раз. «Карпати», ціною близько двохсот рублів, поставлений на конвеєр Львівського мотозаводу навесні 1981 року,замінює суперпопулярну модель «Верховина», яка випускалася більше десятка років і зробила істотний вплив на радянську мототехніку. «Карпати» у своїй конструкції не мали велосипедних педалей і зовні нагадували мотоцикл. Ця схожість підкреслена новою формою рами, бака, глушника і бічних кожухів. Крім того, збільшений гарантійний термін і ресурс мотора.

До першого капремонту новий мопед міг проїхати 18000 кілометрів, в той час як "Верховина" на три тисячі менше. "Карпати, Карпати - він мій залізний кінь, Карпати, Карпати - не мокик, а вогонь" – так оспівували улюблений транспорт у той час. Оснащений одноциліндровим двигуном потужністю в дві кінські сили, мопед розганяється до 40 кілометрів на годину. На «Карпатах» можна цілком пристойно їхати по бездоріжжю.

Найчастіший власниками «Карпат» були підлітки, бо це пік хлоп’ячої моди на мопеди. Вже вийшов фільм «Пригоди Електроніка», в якому Сергій Сироїжкін хвацько їздить на мопеді «Верховина». І починаючи вже років з 12 тепер кожен серйозний пацан починав пресувати батьків проханнями: «Купи, купи». Права на керування мопедом не потрібні. На початку вісімдесятих «Карпати» стали хітом. У рік Львівський мотозавод випускає близько трьохсот тисяч штук.

На початку дев'яностих економічна ситуація сильно погіршилася, а потім впав і «непорушний» Союз. Львівський мотозавод з його «Карпатами» стороною не оминуло, адже збирали мопеди з комплектуючих по всьому СРСР. Якість мопедів стала падати, їх випуск стрімко знижується. Уже в незалежній Україні була спроба на базі «Карпат» освоїти новий мокик «Львів» з польськими двигунами. Однак, клубок економічних проблем розчавив ці починання. Львівський мотозавод в 1997 закрився.

Але мокіки «Карпати» і зараз в « строю» у талановитого майстра Василя Филимоновича. Відновить техніку свого дитинства, а саме мопед Карпати, і юні мотогони мають змогу відчути драйв і гордість, що вони вже в «сідлі». «Карпати не здаються !», - таке гасло у тренера мотогуртка.

Кажуть, що мопед «Карпати» в наші дні раритет, і його можна знайти хіба що серед мотлоху в старому гаражі. Вам може заперечити керівник мотогуртка Глибоцького БТДЮ Ткачук Василь Филимонович: «Для когось це мотлох,хтось згадує, а у когось вони і надалі "живі" і дають початок історії нових мотогонів!!!»

А що Вам відомо про «Карпати»?

Автомобіль для радянської людини - майже нездійсненна мрія. Дефіцитна і дорога. Мотоцикл - теж недешево. А ось мопед в самий раз. «Карпати», ціною близько двохсот рублів, поставлений на конвеєр Львівського мотозаводу навесні 1981 року,замінює суперпопулярну модель «Верховина», яка випускалася більше десятка років і зробила істотний вплив на радянську мототехніку. «Карпати» у своїй конструкції не мали велосипедних педалей і зовні нагадували мотоцикл. Ця схожість підкреслена новою формою рами, бака, глушника і бічних кожухів. Крім того, збільшений гарантійний термін і ресурс мотора.

До першого капремонту новий мопед міг проїхати 18000 кілометрів, в той час як "Верховина" на три тисячі менше. "Карпати, Карпати - він мій залізний кінь, Карпати, Карпати - не мокик, а вогонь" – так оспівували улюблений транспорт у той час. Оснащений одноциліндровим двигуном потужністю в дві кінські сили, мопед розганяється до 40 кілометрів на годину. На «Карпатах» можна цілком пристойно їхати по бездоріжжю.

Найчастіший власниками «Карпат» були підлітки, бо це пік хлоп’ячої моди на мопеди. Вже вийшов фільм «Пригоди Електроніка», в якому Сергій Сироїжкін хвацько їздить на мопеді «Верховина». І починаючи вже років з 12 тепер кожен серйозний пацан починав пресувати батьків проханнями: «Купи, купи». Права на керування мопедом не потрібні. На початку вісімдесятих «Карпати» стали хітом. У рік Львівський мотозавод випускає близько трьохсот тисяч штук.

На початку дев'яностих економічна ситуація сильно погіршилася, а потім впав і «непорушний» Союз. Львівський мотозавод з його «Карпатами» стороною не оминуло, адже збирали мопеди з комплектуючих по всьому СРСР. Якість мопедів стала падати, їх випуск стрімко знижується. Уже в незалежній Україні була спроба на базі «Карпат» освоїти новий мокик «Львів» з польськими двигунами. Однак, клубок економічних проблем розчавив ці починання. Львівський мотозавод в 1997 закрився.

Але мокіки «Карпати» і зараз в « строю» у талановитого майстра Василя Филимоновича. Відновить техніку свого дитинства, а саме мопед Карпати, і юні мотогони мають змогу відчути драйв і гордість, що вони вже в «сідлі». «Карпати не здаються !», - таке гасло у тренера мотогуртка.

Переглядів: 177 | Додав: наталя | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar